Линк ка документуПреузми
ИНФОРМАТОР ЗА ПАЦИЈЕНТЕ И ПОСЕТИОЦЕ
Пријем пацијента на прегледе и болничко лечење у Општој болници Јагодина врши се преко поликлиничких специјалистичких одсека.
Здравствену заштиту пацијент остварује Општој болници Јагодина према реду доласка.
Изузетно пацијент може остварити здравствену заштиту и преко реда,али само у случајевима:
-Када је у питању хитан медицински случај.
-Када је у питању заразна болест.
ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА
за преглед, испитивања или болничко лечење:
•Упут од вашег изабраног лекара из примарне здравствене заштите
•Оверена здравствена књижица
•Лична карта
•Потврда о обавезном здравственом осигурању без плаћања партиципације
уколико исту поседујете
•Претходни налази, мишљења, отпусне листе, лабораторијски налази,
евентуално претходно учињени снимци.
ЗАКАЗИВАЊЕ СПЕЦИЈАЛИСТИЧКИХ ПРЕГЛЕДА
У већини специјалистичко-консултативних амбуланти у Општој болници Јагодина (осим оних у којима због специфичног процеса рада то није могуће) могу се
заказати специјалистички прегледи.
Прегледи се заказују на основу упута изабраног лекара и упута лекара специјалисте.
Преглед се такође заказује и прегледаним пацијентима којима је одређена контрола код истог лекара специјалисте поштујући препоручено време за контролни
преглед. Заказивање врши медицинска сестра у амбулнти. Приликом заказивања прегледа потребно је да оставите контакт телефон. Први преглед код лекара ће Вам бити заказан на рок не дужи од 30 дана.
Уколико сте спречени да дођете на преглед у заказано време, дужни сте да о томе обавестите сестру (телефоном или лично ),а најкасније два дана пре заказаног
прегледа. У том случају преглед ће Вам бити заказан за први слободан термин;
Уколико је од момента заказаног прегледа у специјалистичко–консултативној служби дошло до одређених промена околности, о томе ће Вас телефоном обавестити
се заказују на основу упута изабраног лекара и упута лекара сестра, а нови термин ће бити заказан у временском периоду не дужем од месец дана од момента отказивања прегледа.
Ви би требало да будете прегледани у року од 30 минута од заказаног термина, уколико будете морали да чекате дуже од 30 минута сестра ће Вам објаснити разлоге за
дуже чекање.
ЗА БОРАВАК У БОЛНИЦИ ПОНЕСИТЕ
•Прибор за личну хигијену: влажне марамице, сапун, четкицу за зубе, тоалетни папир, чашу..
•Чист веш
•Папуче
•Све лекове које редовно узимате, а које ћете одмах предати медицинској сестри на одељењу.
•Медицинску документацију о ранијем лечењу
У пратњи сестре, након обављеног административног дела пријема, бићете смештени у болесничку собу.
На зглоб руке биће Вам постављена идентификациона наруквица која садржи Ваше личне податке и коју сте дужни да носите све време боравка у болници.
Понекад је, у зависности од услова на одељењу, потребно мало сачекати на чишћење и дезинфекцију кревета, па вас молимо за разумевање и стрпљење.
ТОКОМ БОРАВКА У БОЛНИЦИ ИМАТЕ ПРАВО НА :
Пружање здравствене заштите према Закону о заштити права пацијената. Добијање потпуног и јасног објашњења вашег стања или болести. Информацију о планираном лечењу и осталим могућностима лечења.
Активно учествовање у доношењу одлуке о вашем лечењу, осим у хитним стањима.
Детаљну информисаност пре него што дате писмени пристанак о планираном лечењу.
Поверљивост ваших података ( осим ако за то не постоји судска препрека).
Слободан приступ свим личним подацима укључујући и здравствене. Ови подаци дају се болеснику, уколико их затражи, а најближим члановима његове породице уз његов пристанак и уз претходну проверу идентитета.
ТОКОМ БОРАВКА У БОЛНИЦИ ИМАТЕ ОБАВЕЗУ ДА:
Дате лекару потпуне и тачне податке о свом здравственом стању, укључујући претходна лечења и лекове.
Сарађујете са свим здравственим особљем током испитивања и лечења.
Питате, ако нисте разумели планирана испитивања и лечење
Поштујете прописану терапију, или потпишете ако исту одбијате.
Бринете о својим личним стварима, јер особље није у могућности да то увек чини. Не доносите новац и ствари од вредности у болницу,а ако ипак поседујете ствари од вредности оставите их у болнички сеф, бићеВам враћени приликом отпуста.
Поштујете кућни ред и права других болесника не угрожавајући их буком или великим бројем посета.
Пажљиво се односите према инвентару и другој имовини Опште болнице Јагодина. У случају оштећења или уништења ивентара или друге имовине Опште болнице Јагодина обавезни сте да приликом отпуста надокнадите штету.
ПОСЕТЕ
Посете су дозвољене свакодневно од 15-16 сати.
Ван времена предвиђеног за посете исте су дозвољене само лицима са пропусницом коју по специјалној потреби издаје начелник службе-одељења.
Посетиоци имају следеће обавезе:
Да се при уласку јаве медицинској сестри на одељењу и да кажу ко кога иду у
посету.
Највише две особе могу у исто време посећивати болесника.
Није дозвољено седати на болесничке кревете.
Болесник се може хранити искључиво храном која потиче из кухиње Опште болнице Јагодина забрањено је доносити другу храну болесницима.Уколико желите да
болеснику оставите неки напитак обавезни сте да контактирате сестру и затражите одобрење од ње.
Пушење није дозвољено ни у једној просторији као ни у кругу Опште болнице Јагодина.
У време проглашених епидемија, као и у ситуацијама када надлежни здравствени радници процене да посета може негативно утицати на здравствено стање болесника, посете неће бити дозвољене, и молимо вас да такве наредбе поштујете.
Уколико сте прехлађени, или се лоше осећате, у интересу здравља ваших и наших болесника, уздржите се од посете.
Деци испод седам година није дозвољено да посећују болесника.
Посете су забрањене лицима под дејством алкохола, наркотика или су због психичких поремећаја опасни по околину.
Уколико посета болесника оштети или уништи инвентар или другу имовину Опште болнице Јагодина,а исту ненадокнади,такви штету је дужан да надокнади болесник код кога је посетилац долазио.
ОТПУСТ БОЛЕСНИКА ИЗ БОЛНИЦЕ
Отпуст ће бити планиран и најављен, а родбина или друго лице које ће доћи по болесника, благовремено обавештени о термину отпуста.
Пажљиво саслушајте савете лекара и сестара на отпусту, и питајте све што вам је нејасно.
При отпусту дужни сте да преузмете отпусну листу и друге налазе који вам буду уручени, као и да регулишете плаћање на благајни Опште болнице Јагодина,
уколико за то има потребе.
По изласку из болнице у наредних неколико дана јавите се свом изабраном лекару, како би наставили са спроводјењем преписане терапије.Са собом понесите отпусну листу.
ПОСЕБНЕ НАПОМЕНЕ
Мисија Опште болнице Јагодина је пружање максимално квалитетне и безбедне услуге дијагностике и лечења свим категоријама становништва.
Ваше примедбе, похвале и предлоге особље Опште болнице Јагодина увек је спремно саслушати и предузети потребне мере.
Ако их желите изразити у писменом облику на располагању су Вам сандучићи за ту намену ,или књиге похвала и жалби које се налазе у свакој специјалистичко-
консултативној амбуланти,као и одељењу.
Сви корисници здравствених услуга могу анонимно дати свој коментар. Ваше сугестије врло пажљиво ћемо размотрити и искористити у побољшању нашег рада.
Такође се можете обратити и заштитнику пацијентових права у Општој болници Јагодина уколико имате приговор на:
-квалитет здравствене услуге
-поступак здравствених радника
-начин наплаћивања услуге
организацију здравствене службе
-време чекања на услугу
-недостатак лекова
-остало
Пацијент који је незадовољан налазом по приговору може се обратити Здравственој инспекцији, односно Министарству здравља Републике Србије.
Желимо вам брз и успешан опоравак!
с поштовањем,
В.Д. ДИРЕКТОР ОПШТЕ БОЛНИЦЕ ЈАГОДИНА
Др Владимир Недељковић